Het loopt alweer tegen eind december aan en dat betekent dat er weer bijna een jaar omgevlogen is. In 2018 is er enorm veel gebeurd en heb ik veel mooie momenten meegemaakt op gebied van reizen en GlobeGirl. Daarom wil ik graag met zijn alle terug blikken door middel van dit jaaroverzicht 2018, waarin ik alle highlights noem en naar de toekomst kijk.

vakantie naar Florida - jaaroverzicht 2018

Rondreis Florida 2018

Florida stond al bijna een jaar op de planning. Iedereen weet dat ik er gek op ben er het liefst ieder jaar kom. De prachtige stranden van Florida maken mij altijd blij. Maar tijdens deze rondreis heb ik dit jaar een nieuwe plek bezocht namelijk de Bahama’s. Die je vanuit de Amerikaanse staat makkelijk kunt bezoeken. Verder heb ik na jaren ook weer eens de rit gemaakt naar Key West. Wat naar mijn mening één van de hoogtepunten van de staat is. Mijn favoriete staat verdient daarom zeker een plekje in dit jaaroverzicht 2018.

wat te doen in Pokhara - jaaroverzicht 2018

Rondreis Nepal 2018

Misschien wel de mooiste reis uit het jaaroverzicht 2018: Nepal. Dit land stond al jarenlang op mijn lijstje en dit jaar was het eindelijk zo ver. We hebben een rondreis gemaakt van 16 dagen door het land. Waarbij we een prachtige combinatie tussen cultuur en natuur hebben gehad. De mensen zijn super lief en de natuur is adembenemend. Vooral het paragliding in Pokhara vond ik echt geweldig!

Hiken in Algonquin Provincial Park

Rondreis Canada 2018

In oktober was het dan eindelijk zover, we gingen naar Canada. Mijn ouders namen ons mee ter ere van hun 30-jarig huwelijk. We maakten een prachtige camperreis door Oost-Canada en kwamen daarbij langs de mooiste plekken. Zoals de Niagara watervallen, in het zuiden van het land bij Toronto. Maar ook het rustgevende Algonquin Provincial Park waar we zelfs op sneeuw getrakteerd werden.

wat te doen op Nusa Penida - jaaroverzicht 2018

Werkvakantie Indonesië 2018

Wanneer het jaar bijna ten einde is ga ik nog even naar de zon. De hele maand november ga ik samen met Amy op pad. We gaan Indonesië ontdekken en ik blijf daarnaast gewoon werken. Een nieuwe uitdaging die mij toch zwaarder viel dan van te voren gedacht. Het is erg verleidelijk om al het werk te laten liggen en gewoon de omgeving te ontdekken. Daarnaast miste ik mijn vriend ook enorm. Maar we hebben wel prachtige plekken ontdekt zoals Sumatra, Nusa Penida en Bali.

Buitenplaats Beekhuizen

Nederland verder ontdekken 2018

Naast alle mooie verre bestemmingen hoort in het jaaroverzicht 2018 natuur ook gewoon Nederland. Waarin ik net als vorig jaar weer een hoop mooie plekken heb mogen ontdekken. Zo ging ik in Drenthe op zoek naar eeuwenoude hunebedden. En ging ik samen met goede vriend Lex op de Veluwe op zoek naar wilde dieren. Waarbij we verbleven in een super gave pod midden in de natuur. Ook ging ik naar Zuid-Limburg om de mooie omgeving te verkennen. Om het plaatje helemaal compleet te maken ging ik ook naar de omgeving van Utrecht, om daar langs de Vecht te genieten.

Wat te doen in Lissabon

Europa verder ontdekken 2018

Naast Nederland heb ik ook Europa weer eens onder de loep genomen. We begonnen met een vrij koud weekend naar Edinburgh, de Schotse hoofdstad. Verder bezocht ik ook mijn geliefde London, helaas maar voor een dagje. En daarnaast ging ik ook terug naar één van mijn favoriete plekken op aarde: IJsland. Waar ik een week lang budget heb geprobeerd te reizen. Maar ik heb ook nieuwe plekken ontdekt zoals Zweeds Lapland, samen met Voigt Travel. Een leuke stedentrip naar Basel pakte uit als een ontdekkingstocht door Zwitserland. En Lille was een citytrip die boven mijn verwachting uitkwam. De laatste stad i het jaaroverzicht 2018, is Lissabon.

Samenwerkingen jaaroverzicht 2018

Sinds ik freelancer ben, heb ik meer tijd om samenwerkingen aan te gaan voor mijn website. Hierbij kies ik altijd wel bedrijven die bij mij en GlobeGirl passen. De tijd die ik over heb gebruik ik om te investeren in samenwerkingen en de contacten met bedrijven die daarbij horen. Daarnaast werk ik steeds meer met andere bloggers om elkaar te helpen en te stimuleren.

Groei gedurende 2018

Doordat ik sinds begin 2018 fulltime als freelancer aan de slag ben gegaan, heb ik steeds meer tijd gekregen om GlobeGirl te ontwikkelen. Dit heb ik kunnen doen door alle oude blogs na te kijken en te verbeteren waar nodig. Maar ook meer tijd en aandacht aan mijn social media kanalen te besteden. Dit heeft positief effect gehad want ik heb op al mijn kanalen een groei doorgaan afgelopen jaar. Ook mijn bezoekersaantallen stijgen gestaag en daar ben ik zeker blij mee.

Toekomst 2019

Net zoals in 2018 ga ik lekker verder met mijn website en ga ik weer een aantal mooie reizen maken. Ik heb wel besloten dat ik in 2019 niet zoveel op reis wil gaan als in 2018. Het kost heel tijd, energie en ook geld natuurlijk. Verder vind ik het daarnaast ook belangrijk om aan het milieu te denken en dit jaar zo min mogelijk met het vliegtuig op pad gaan. Er staan al een aantal leuke tripjes op de planning die ook in deze lijn zijn.

Wat heb jij beleefd in 2018? Heb jij ook zo’n mooi jaaroverzicht? Laat het ons weten in de reacties!

Meer overzichten?

~ Overzicht 2017

Overzicht 2016

~ GlobeGirl bestaat drie jaar