Het is weer half december, dat betekent het einde van het jaar. In 2017 heb ik veel beleefd en is er veel gebeurd met GlobeGirl. Vandaag blikken we met zijn allen terug op 2017 in het jaaroverzicht. Een aantal highlights zijn zeker het benoemen waard!

Doi Suthep

Rondreis Thailand juli 2017

Een reis naar Thailand, zelf heb ik alles uitgestippeld naar onze eigen smaak. Het is dan spannend en je hoopt dat alles goed gaat. Gelukkig ging alles goed en hebben we een prachtige reis gehad. We begonnen in Bangkok, een mooie gigantische stad. Vervolgens gingen we met de nachttrein naar het noorden (Chiang Mai) en we eindigden in het mooie tropische zuiden (Krabi).

jaaroverzicht

Rondreis West-Kalimantan augustus 2017

Vrij spontaan, 5 dagen voor vertrek ging ik ineens naar West-Kalimantan. Een reis die ik nooit zal vergeten. De mensen, het eten, de natuur en de cultuur op het eiland is prachtig. We hebben veel mooie dingen gezien en daar zullen vast nog meer artikelen over verschijnen. Ik zou willen zeggen, iedereen die in Indonesië is, ga naar West-Kalimantan. Het is een onontdekt deel van het land, maar het is zo ontzettend mooi en bijzonder.

Jaaroverzicht 2017

Nederland verder ontdekken 2017

Die verre reizen zijn mooi, maar ook ons eigen landje heb ik met veel plezier nog verder ontdekt. We gingen op pad in de Betuwe, zo ontdekte ik dat Buren een super mooi stadje is. Een weekendje naar Zuid-Limburg liet ons weer kennis maken met het mooie zuiden van ons land. Tijdens een dagje vrij besloten we naar Zierikzee te gaan, een prachtige stad in Zeeland. Naast Zierikzee heb ik tijdens een aantal dagen Zeeuws-Vlaanderen ontdekt. We reden een rondje in de Volkswagenbus door de natuur van ons land. Een dag naar Leiden heeft ervoor gezorgd dat ik de sleutelstad beter heb leren kennen. De omgeving van Edam en Volendam heb ik ook een aantal dagen mogen ontdekken. Zoals je kunt lezen heb ik dit jaar heel veel mooie plekjes in Nederland ontdekt.

jaaroverzicht

Europa verder ontdekken 2017

Naast mooie verre reizen en ons eigen landje heb ik ook Europa ontdekt. Begin 2017 ging ik met mijn schoonfamilie op wintersport, voor hen de eerste keer. We gingen de pistes van Willingen verkennen. Een spontaan weekendje Bordeaux is ons goed bevallen. Na veel gehoord te hebben over Gent, gingen we in 2017 dan eindelijk naar Gent! Naast Gent bezochten we ook Antwerpen dus België is ook weer goed ontdekt. Ook ging ik een vriendin opzoeken in London, dat is altijd een goede reden voor een weekendje London toch?

Samenwerkingen gedurende 2017 – jaaroverzicht

Gedurende het hele jaar kreeg ik steeds meer aanbiedingen voor samenwerkingen. Door het toenemende aantal samenwerkingen is GlobeGirl vanaf oktober ingeschreven bij de KvK! Van de aanbiedingen accepteer ik natuurlijk niet alles, alleen wanneer een bedrijf bij mij past. Ik vind het erg leuk om met bedrijven en andere bloggers samen te werken. Hier ben ik dan ook erg trots op!

Groei gedurende 2017

Niet alleen het aantal samenwerkingen groeide, maar ook mijn bezoekersaantallen. Naast mijn website ben ik ook erg actief op sociale media. Deze aantallen groeiden ook, zo heb ik op Instagram maar liefst 1.250 volgers. Op Twitter bereikte ik 925 volgers en op Facebook werd de pagina van GlobeGirl meer dan 559 keer geliket. Natuurlijk blog ik niet alleen om gigantische aantallen te bereiken maar het is toch fijn om te zien dat mensen mijn blogs waarderen, niet alleen mijn familie.

Toekomst 2018

Na het jaaroverzicht 2017 kijken we verder. In het begin van 2018 zal ik afstuderen en ga ik verder kijken naar de toekomst. Natuurlijk blijft GlobeGirl gewoon bestaan en ga ik nog even enthousiast door in 2018. Ik wil verder gaan met mijn website en meer mooie reizen maken en mooie artikelen schrijven.

Wat heb jij beleefd in 2017? Heb jij ook zo’n mooi jaaroverzicht? Laat het ons weten in de reacties!

Meer overzichten?

~ GlobeGirl bestaat 2 jaar

~ Overzicht van 2016

10 gedachten over “Jaaroverzicht 2017 – hoogtepunten en reizen”

1. Een mooi overzicht met fijne bestemmingen. Twee keer Azië, helemaal niet verkeerd! Leuke samenwerkingen ben je ook aangegaan afgelopen jaar, hopelijk word 2018 net zo’n mooi jaar!