Het loopt alweer tegen eind december aan en dat betekent dat er weer bijna een jaar omgevlogen is. In 2019 is er enorm veel gebeurd en heb ik veel mooie momenten meegemaakt op gebied van reizen en GlobeGirl. Daarom wil ik graag met zijn alle terug blikken door middel van dit jaaroverzicht 2019, waarin ik alle highlights noem en naar de toekomst kijk.

Wat te doen in Bergen

Leuke combinaties

2019 was een jaar van leuke combinaties, nu zal je denken? Wat betekent dat? In 2019 hebben wij vooral veel plekken met elkaar gecombineerd. Zo gingen we naar Luxemburg & Bremen met de trein. Beide steden stonden op ons lijstje en met de trein is het ideaal om te combineren. Verder gingen we naar Oslo en hebben toen weer een uitje met de trein gemaakt naar Bergen. Bergen stond al jaren op mijn lijstje dus dat was ook een leuke combinatie. Verder hebben we tijdens de zomervakantie een rondreis van ruim vier weken gemaakt door Spanje en Marokko. Een leuk combinatie want van Marrakesh zijn we in drie weken helemaal naar Valencia gereden. Hoe ziet jouw jaaroverzicht 2019 eruit?

Blue Lagoon boottocht

Focus op Europa: jaaroverzicht 2019

Terugkijkend naar 2019 heb ik dit jaar vooral de focus gelegd op Europa. Er is zoveel moois te zien in ons eigen continent. Ik heb voor voor nieuwe landen en plekken ontdekt rond de Middellandse Zee, een plek die ik eigenlijk nooit echt heb bezocht. Zo ging ik naar Malta, Nice, Calabrië, Kroatië, Andalusië en Mallorca. Alle plekken had ik nog nooit bezocht en bevielen erg goed. Je kunt over alles in middels al een artikel lezen. Er volgt natuurlijk nog meer informatie maar ik heb zoveel gedaan dat het even duurt om alle informatie te verwerken.

Samenwerkingen gedurende 2019

Sinds ik freelancer ben, heb ik meer tijd om samenwerkingen aan te gaan voor mijn website. Hierbij kies ik altijd wel bedrijven die bij mij en GlobeGirl passen. De tijd die ik over heb gebruik ik om te investeren in samenwerkingen en de contacten met bedrijven die daarbij horen. Daarnaast werk ik steeds meer met andere bloggers om elkaar te helpen en te stimuleren.

Groei gedurende 2019

Doordat ik sinds begin 2018 fulltime als freelancer aan de slag ben gegaan, heb ik steeds meer tijd gekregen om GlobeGirl te ontwikkelen. Dit heb ik kunnen doen door alle oude blogs na te kijken en te verbeteren waar nodig. Maar ook meer tijd en aandacht aan mijn social media kanalen te besteden. Dit heeft positief effect gehad want ik heb op al mijn kanalen een groei doorgaan afgelopen jaar. Ook mijn bezoekersaantallen stijgen gestaag en daar ben ik zeker blij mee.

Toekomst 2020

Voor 2020 blijf ik gewoon door gaan met mijn activiteiten. Iedere week schrijf ik drie blogs voor GlobeGirl en daarnaast schrijf ik nog voor enkele andere websites & blogs. Daarnaast wil ik alle oudere blogs volgend jaar gaan verbeteren en herschrijven. Ik heb er al een aantal (lees 10 van de 550) gedaan en ik wil dit in 2020 verder oppakken. Daarnaast lijkt het mij leuk om weer een blogtrip te maken in 2020 met andere bloggers. Dus heb je een leuk plan, twijfel niet en neem contact op.

Wat heb jij beleefd in 2019? Heb jij ook zo’n mooi jaaroverzicht 2019? Laat het ons weten in de reacties!

Meer overzichten?

~ Jaaroverzicht 2018

~ Jaaroverzicht 2017

2 gedachten over “Jaaroverzicht 2019 – mooie reizen en veel werk”

1. Reizen is heerlijk. Mijn volgende trip staat al gepland, Athene. Al 2x keer geweest, maar al 20 jaar geleden. Zin in. Voor de rest staat alles nog open dit jaar. Voor mij wordt het een pittig jaar. Maar plannen genoeg.